Reklama

SUZUKI SWIFT 1.3 GLX PDF Drukuj Email
OD PIERWSZEGO WRAŻENIA

Wprowadzona do produkcji w 2005 roku, aktualna wersja Suzuki Swift sytuuje ten model w ścisłej czołówce aut kompaktowych o sportowym zacięciu. Ta ocena dotyczy zwłaszcza nowoczesnej i zarazem dynamicznej stylistyki nadwozia. Przysadzista, sprawiająca wrażenie mocnej i "umięśnionej", sylwetka nowego Swifta sugeruje jego naturalne predyspozycje do szybszego pokonywania dystansu i wiraży.

 


 

Z powyższym poczuciem dobrze koresponduje fachowo zestrojone zawieszenie samochodu, nie tylko skutecznie "zbierające" nierówności drogi ale także pozwalające kierowcy lepiej czuć auto i przewidywać jego zachowanie w sytuacjach ekstremalnych. Zajęcie miejsca w dobrze wyprofilowanym fotelu i uchwycenie trójramiennej kierownicy daje przedsmak jazdy ze sporą dawką adrenaliny.

Niestety, po pokonaniu pierwszych kilometrów ma się uczucie niedosytu z powodu... silnika, wyraźnie nie przystającego do mocnej konstrukcji auta. Mam tu na myśli jednostkę benzynową o pojemności 1,3 litra i mocy 92 KM, zastosowaną w testowanym przez nas samochodzie. Pomijam sam fakt jej "motocyklowej" charakterystyki, wymagającej pracy na wysokich obrotach. Nawet jeśli uporamy się z tą cechą - typową dla Suzuki jako producenta jednośladów - to i tak czujemy, że do wykrzesania optymalnych właściwości Swifta brakuje jeszcze co najmniej 20 - 30 koni mechanicznych. Niby jest w ofercie wersja 1.6 Sport z silnikiem akuratnym, bo 125-konnym lecz za tę przyjemność trzeba zapłacić z punktu o 10 tys. zł więcej.

 


 

Osobom oszczędnym lub mniej zamożnym pozostaje zatem zadowolić się silnikiem znacznie słabszym i precyzyjnie "nakręcać" go do obrotów gwarantujących najlepszą dynamikę. Ci, którzy to potrafią łatwiej pogodzą się z brakiem najmocniejszej wersji nowego Swifta. Zwłaszcza, że silnik o pojemności 1,3 litra charakteryzuje się znacznie niższym zużyciem benzyny.

Na podkreślenie zasługuje staranne wykończenie wnętrza auta oraz bogate wyposażenie standardowe. Z zauważonych minusów najbardziej doskwierała nam niemożność odblokowania drzwi przy użyciu standardowej dźwigni nawet od strony kierowcy. Aby tego dokonać trzeba przedtem wyłączyć blokadę.

Tekst i zdjęcia:
Henryk Jezierski

 

SUZUKI SWIFT 1.3i GLX

DANE TECHNICZNO-EKSPLOATACYJNE:

SILNIK
Usytuowanie: z przodu, poprzecznie
Typ: M13A
Paliwo: benzyna bezołowiowa
Sposób zasilania paliwem: wtrysk wielopunktowy
Pojemność: 1328 cc
Średnica cylindra x skok tłoka: 80,0 x 93,0 mm
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Liczba zaworów: 16
Moc maksymalna: 67,5 kW (92 KM) przy 5.800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 116 Nm przy 4.200 obr/min
Napęd: przedni

ZAWIESZENIE
Przód: kolumny McPherson
Tył: belka skrętna

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Skrzynia biegów: manualna, 5-stopniowa
Ogumienie: 185/60 R15

UKŁAD KIEROWNICZY
Typ: przekładnia zębatkowa
Minimalny promień skrętu: 5,35 m

UKŁAD HAMULCOWY
Typ: hydrauliczny, dwuobwodowy
Przód: tarczowe wentylowane
Tył: bębnowe

NADWOZIE - WYMIARY, MASY
Liczba drzwi: 5
Liczba miejsc: 5
Długość/szerokość/wysokość: 3705/1690/1510 mm
Rozstaw osi: 2380 mm
Masa własna: 1040 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1485 kg
Bagażnik: 213/542 l
Pojemność zbiornika paliwa: 45 l

OSIĄGI
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10,6 s

ZUŻYCIE PALIWA:
Miasto (l/100 km) - 8,0
Poza miastem (l/100 km) - 5,1
Cykl mieszany (l/100 km) - 6,2
Średnia emisja CO2 (g/km) - 148

WYBRANE WYPOSAŻENIE STANDARDOWE:
Wspomaganie układu kierowniczego
Regulacja pionowa kolumny kierownicy
Klimatyzacja manualna
Elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich i tylnych
Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem
Radioodtwarzacz CD ze sterowaniem w kole kierownicy
Regulacja wysokości fotela kierowcy
Dzielona kanapa tylna
Zegar elektroniczny, wskaźnik temperatury zewnętrznej oraz zużycia paliwa
Wysuwany schowek pod fotelem pasażera
Filtr przeciwpyłkowy
Immobiliser
Czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
Boczne poduszki powietrzne
Boczne kurtyny powietrzne
Trzypunktowe przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości i ogranicznikiem siły napinającej
Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach
Trzy zagłówki w oparciu kanapy tylnej
System mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX
Dodatkowa lampa "stop"
Układ ABS z EBD + system wspomagania hamowania awaryjnego BAS
Regulacja wysokości reflektorów
Elektrycznie sterowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne
Bagażnik otwierany elektrycznie

GWARANCJA
3 lata lub limit przebiegu do 100 tys. km

CENA WERSJI STANDARDOWEJ
(stan na 08 grudnia 2006)
44.900 zł

 
COPYRIGHT 2008. MOTO.GDA.PL ALL RIGHTS RESERVED